Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Stark start på året för matvaruföretag

Axfood ökade sin försäljning under årets första månader, det skriver bolaget i sin kvartalsrapport.

Framför allt är det grenarna Willys och Axfood Snabbgross som ligger bakom att hela koncernen växer. Under det första kvartalet ökade försäljningen med 4,2 procent jämfört med samma period i fjol, till sammanlagt 11 931 miljoner kronor.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Resultatet för perioden blev 485 miljoner kronor, en ökning med 11,6 procent.

– När vi summerar första kvartalet står det klart att Axfood följer upp rekordåret 2018 med ett starkt första kvartal 2019, säger vd Klas Balkow i ett pressmeddelande.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.