Matförsäljningen på nätet fortsätter att öka väldigt kraftigt, om än från låga nivåer. I november noteras en försäljningstillväxt på 136,1 procent i dagligvaruhandelns e-handel jämfört med samma månad i fjol, visar branschorganisationen Svensk dagligvaruhandels månatliga index.
Hemleveranserna ökade med 78,9 procent och upphämtning i butik ökade 242,9 procent, enligt Svensk dagligvaruhandel.
"Försäljningstillväxten som vi ser i november är, med undantag för semestermånaden juli i år, den högsta som noterats sedan dagligvaruindex började mäta marknadsutvecklingen", säger Karin Brynell, vd för Svensk dagligvaruhandel, i en kommentar.
Tillväxten i den fysiska dagligvaruhandeln var 2,5 procent, en svagare utveckling än tidigare under året.
Totalt sett ökade försäljningen i dagligvaruhandeln med 6,4 procent jämfört med november förra året.
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.