Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Nordeas nätbank krånglar ännu

Sedan i måndags har Nordeas internetkunder haft problem att komma åt sina konton. Och för en stund sedan kom man inte ens in på huvudsajten.

När Erik Durhan, pressansvarig på Nordea, blir konfronterad med uppgiften säger han att man haft problem som drabbat bankens företagskunder.

Enligt uppgift till GP är problemen relaterade till att Plusgirot inte längre kan användas för skatteuppbörden till Skatteverket.

- Det här rör sig om tekniska bekymmer på företagssidan på vår nätbank, säger Erik Durhan och fortsätter:

- Om du går in på nordea.se kan du läsa om det.

Just nu kommer man inte ens in på sajten.

- Det tror jag nog! Jag ska själv gå in här och det ser ut att fungera. Eller... nej, jag kommer inte heller in nu. Det är kanske en uppdatering som pågår?

Det står att servicen inte är tillgänglig...

- Hm. Vi har alltså lite problem sedan i går. Sedan gick det igång igen, men nu under morgonen har vi också haft störningar. Det beklagar vi naturligtvis. Och det är viktigt att påpeka att vi naturligtvis ersätter kunder som fått eventuella merkostnader på grund av detta. Vi jobbar på att lösa problemen så fort som möjligt, säger Erik Durhan.

Nu kommer man åter in på nordea.se, men banken skriver högst upp på sidan att vissa delar av företagstjänsten är svåra att använda, liksom ePlusgirotjänster.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.