Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Lanserar underkläder för ny kundkrets

Hallå… Göran Bille, vd för Göteborgsbaserade Lindex, som inte lanserar nätbrynja, men väl underkläder för män på nätet.

Varför breddar Lindex sortimentet och presenterar en kollektion underkläder för män på nätet?

- Vi har märkt av en konstant efterfråga på herrunderkläder. Samtidigt har vi haft att göra med att utveckla den övriga kollektionen för dam och barn. Men nu är vi beredda att möta en ny kundkrets.

Vem köper underkläder till män?

- Kvinnor är en stor grupp. Och en klassisk maskulin kollektion kan locka dem, men vi öppnar också upp för modemedvetna män.

Vad är tanken bakom kollektionen av underkläder för män?

- Vi vill satsa på autenticitet, vi har lagt ner mycket jobb på att ta fram rätt typ, rätt kvalitet till bra pris.

Tänker du själv bära de nya underkläderna?

- Ja, det ser jag fram emot.

Är detta en början för Lindex att komma in på herrsidan av kläder och mode?

- Vi ser en potential och börjar med e-handel. Men visst blickar vi mot herrsidan, med genomtänkta plagg. Med rätt designade och prisvärda skjortor/tröjor för män i framtiden. Det kan handla om basmodet i garderoben.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.