Klädbutiker genomför rean – men skrotar marknadsföring i butik
Uppmaningen från regeringen och Folkhälsomyndigheten om inställd mellandagsrea tog handeln på sängen. H&M, Kappahl och andra kedjor har beslutat att ändå ha rea i mellandagarna – men med restriktioner. Samtidigt har nu fastighetsägarna räknat ut lämpliga maxgränser för köpcentrum och butiker.
– Vi har låtit säkerhetskunniga räkna på det här – och de har kommit fram till ett mått, säger Anders Holmestig, vd på Fastighetsägarna.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
Därefter 50% rabatt i 3 mån., sedan ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.