It-störningar hos Willys och Hemköp – kunder drabbade

Livsmedelskedjorna Willys och Hemköp har drabbades på fredagseftermiddagen av stora it-störningar, vilket påverkat varuleveranser till butikerna, samt hemleveranser till kunder. På lördagen var problemen lösta.

ANNONS
|

Enligt Magnus Törnblom, presschef på Axfood som äger Willys och Hemköp, drabbades matvarukedjorna av it-störningar under fredagseftermiddagen. Problemen fortsatte in på natten mot lördag.

– Det har ingen påverkan för konsument. Vi har haft problem i bakomliggande led, med lager och interna system. Nu har vi fått ordning på det, säger Magnus Törnblom.

Störningarna ledde till problem med varuleveranser till butikerna, men även vissa kunder som beställt mat hem via nätet har påverkats med försenade leveranser. De drabbade kunderna har informerats, säger Magnus Törnblom.

– Vi har tagit in extra bemanning för att komma ikapp med leveranserna.

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS