Influencern och tv-profilen Brita Zackari fälls – angav inte att innehåll var Volvo Cars-reklam
Den en minut långa videon på Instagram visade en eldriven Volvo ur olika vinklar med influencern Brita Zackari. Budskapet var att det var viktigt med en bra bil. Men videon var ett samarbete med Volvo Cars, men saknade – till att börja med – reklammärkning. Därför fälls den av Reklamombudsmannen.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.