Guldägg till Drömkök åt alla

ANNONS
|

Segrarna är delade sådana. Både uppdragsgivarna och reklambyråerna kan känna sig hedrade. Sju olika byråer ligger bakom de segrande bidragen i de elva olika kategorierna. Forsman & Bodenfors vann tre guldägg, bland annat tillsammans med Ikea för internetreklamen Drömkök åt alla.

Reklamen Grönt är skönt med Röhsska museet som uppdragsgivare kammade, tillsammans med Happy Forsman & Bodenfors ett silver i klassen Alternativ media.

Kategorin Reklamfilm har en särställning och i år blev det Garbergs/Bacons uppdrag åt Poolia, vd:n, som belönades med ett guldägg. I Radioklassen kunde Apoteket och TBWA Stockholm/Delorean konstatera att juryn utsåg deras bidrag Lindringslinjen till "den lysande stjärnan" i klassen.

ANNONS

Årets Guldäggsplakett delades ut till personerna bakom Arlas randiga mjölk, fil- och gräddförpackningar. Redan 1991 skapades ränderna men då blev förslaget inte nominerat. Nu, femton år senare återkom en eftertänksam jury - "... till alla dem, hos byrån och uppdragsgivaren, som var klokare och mer framsynta än den här tävlingen. Till människorna bakom ränderna".

ANNONS