Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

GP och Metro går till motattack

GP och Metro möter konkurrensen från de nya gratistidningarna med ett annonssamarbete. - Metro är den bästa partnern för GP på vår lokala marknad, säger GP:s vd Lars Rundblom.
Samarbetet mellan Stampen-gruppen och Metro Göteborg ska erbjuda annonsörerna annonspaketet Hela Stan med annonsplatser i både GP och Metro för att skapa ett slagkraftigt alternativ på den lokala annonsmarknaden.
- Vi valde att samarbeta med Metro eftersom de är väletablerade på marknaden och vårt gemensamma annonspaket blir det i särklass starkaste för annonsören, säger Lars Rundblom.
Överenskommelsen handlar enbart om ett annonssamarbete och innefattar inget redaktionellt samarbete eller samarbete kring distribution eller teknik.
Martin Gellerstedt, vd för Metro, säger att samarbetet stärker Metros position i Göteborg.
- Detta är ett samarbete som båda parter mår bra av.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.