Efter försäljningstappet – så ska SKF lyfta sig efter krisen
SKF tappade 25 procent av försäljningen under andra kvartalet och vinsten blev lägre än förväntat. Vd Alrik Danielson är trots det optimistisk.
– Vi hanterar det kortsiktiga, men vi satsar även på det långsiktiga. För det är klart vi kommer överleva det här, säger han.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
Därefter 50% rabatt i 3 mån., sedan ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.