Därför dumpar Volvo Cars Bilia
En bil är numera en uppkopplad hårddisk på fyra hjul. Att Volvo nu säger upp kontraktet med den stora återförsäljaren Bilia handlar om att bilmärket vill ha samma sorts relation med sina kunder som mobiltillverkaren Apple har med sin lojala kundbas, skriver GP:s Valdemar Lönnroth.
Det här är en analyserande text. Slutsatserna är skribentens egna.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
Därefter 50% rabatt i 3 mån., sedan ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.