Därför satsar jättarna miljarder – i kampen om dina öron
Det dröjde inte länge innan jättar som Facebook och Twitter försökte härma den nya sociala medier-älsklingen Clubhouse med egna röstbaserade samtalsappar. Och när Spotify nu väljer att satsa ytterligare pengar på podcasts står det klart att framtidens kamp om vår uppmärksamhet kommer handla om ljud.
Det här är en analyserande text. Slutsatserna är skribentens egna.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.