Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Daniel Wilke, digital strateg, och Terese Dewill, ansvarig för digital strategi, på Stampen Media.

"Det har aldrig varit enklare att synas på Google"

Nu kan Västkustens största mediehus Stampen Media erbjuda marknadens enklaste och troligen billigaste lösning för att synas i en sökmotor på nätet. "Nio av tio personer googlar före ett köp", säger Terese Dewill, digital strateg på Stampen Media.

Att synas på nätet har blivit en självklarhet och är idag närmast en överlevnadsfråga. Sökmotorer som Google är en central del i marknadsföringen för småföretagare världen över.

När Stampen Media lanserar sin nya tjänst för sökordsannonsering får nu även småföretagaren med en mindre marknadsbudget hjälp med att lyckas på nätet. Och för att komma igång krävs inte mycket mer än att registrera en e-postadress, samt fylla i var man vill synas geografiskt. 

Klicka här för att registrera ett konto

– Vi träffar dagligen företag som inte har tid eller kunskap att hantera sin annonsering på Google, men som även saknar en tillräckligt stor budget för att kunna ta in extern experthjälp. Med Stampen Medias nya tjänst för sökordsoptimering kan vi nu erbjuda en kostnadseffektiv lösning som ger resultat, säger Terese Dewill. 

Låg avgift för teknik i världsklass

Den nya tjänsten tar beslut utifrån data ifrån tusentals företag och beskrivs som svensk teknik i världsklass. Tekniken, som bygger på så kallad machine learning, hanterar marknadsföringen på Googles plattform helt automatiskt och dessutom till en fast låg avgift. 
 
– Tjänsten hanterar och optimerar marknadsföringen automatiskt, som en slags autopilot. Det har varit viktigt för oss att sätta kunden i förarsätet och att allt är helt transparent. Detta är troligen den enklaste tjänsten på marknaden som hjälper varumärken med sökordsannonsering på Google, säger Terese Dewill. 

Ska hjälpa frisörer och tandläkare 

Tjänsten är framför allt riktad mot små- och medelstora företag, det kan till exempel vara lokala hantverkare, frisörer eller privata tandläkare. För att komma igång krävs inte så mycket mer för företagarna än att fylla i var man vill synas geografiskt, anpassade sökord för verksamheten, samt en maxbudget per dag. 
 
– Det är lätt att hålla sig uppdaterad på hur annonseringen går och man kan när som helst stoppa annonseringen eller ändra i budgeten. Man betalar dessutom endast när någon klickar på annonsen och det finns inga bindningstider, förklarar Terese Dewill. 

Helhetslösningar för digital marknadsföring

Sedan ett år har Terese Dewill och hennes digitala team på Stampen Media hjälpt stora som små varumärken med helhetslösningar för digital marknadsföring. Och enligt Terese är Google en av de viktigaste kanalerna för företagare att synas på i dag. 
 
– Det är lite som förr, syntes du inte i telefonkatalogen så ringde ju ingen. I dag så googlar nio av tio personer för att göra research före ett köp och 80 procent av det som dyker upp överst i sökmotorn är annonsmärkt, avslutar Terese Dewill.