Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Alexander Wachtmeister da Silva, Head of Partner Sales och medgrundare av Telavox

Den digitala arbetsplatsen - en förutsättning för tillväxt

Kraven på tillgänglighet och användarvänlighet ökar i takt med att digitaliseringen tar över allt fler funktioner i samhället. Med Telavox lösning samlas hela ditt företags kommunikation i en och samma användarvänliga plattform: telefoni, växel, chatt och videomöten.

Telavox har varit molnbaserade ända sedan starten 2003, något som gav telekomoperatören ett stort försprång på marknaden. Idag är det betydligt vanligare med telefoni och växel i molnet. Alexander Wachtmeister da Silva, Head of Partner Sales och medgrundare av Telavox, betonar att det som i synnerhet kommer att vara viktigt i framtiden är kundupplevelsen. 

– Kundens upplevelse blir en allt viktigare konkurrensfaktor och här spelar kommunikationen en avgörande roll. Med Telavox plattform minskar avståndet mellan företag och kunder, eftersom det går snabbt och lätt att få tag på rätt person. 

För att kunna ge den service som förväntas idag är samverkan – collaboration – en nyckelfaktor. Då allt fler arbetar hemifrån och på distans är det fullständigt avgörande att de digitala verktygen fungerar sömlöst. Med Telavox lösning är uppstartssträckan oerhört kort, vilket innebär att medarbetarna snabbt kommer igång med samverkan över plattformen.

– Användarvänlighet är A och O. Om ett verktyg är krångligt kommer de anställda att använda andra kanaler istället, vilket innebär både försämrad informationssäkerhet och försämrad produktivitet. 

Plattformen är enkel att använda och administrera

– Det finns en rad vinster med att samla all kommunikation i samma system. Dels slipper du logga in och ut ur olika plattformar. Dels kan både telefoni och växel integreras med allt från kalendrar till CRM-system och kundtjänst, vilket skapar ett friktionsfritt flöde av information. Det sparar dig både tid och pengar samtidigt som det ökar både produktivitet och kundnöjdhet. 

Telavox gränssnitt är exceptionellt enkelt att både använda och administrera. Det innebär att kunderna kan ägna tid åt annat, vilket också är optimalt ur en kostnadssynpunkt. 

– Därtill vill jag nämna vår flexibla affärsmodell. Eftersom vi arbetar med licenser istället för klassiska abonnemang är det lätt att både skala upp och ner beroende på kundens aktuella behov. Lika lätt är det att ställa om verksamheten genom att flytta licenser och roller mellan medarbetare. 

Exceptionell servicenivå med personliga advisors

Telavox har dessutom gjort sig kända för en exceptionell servicenivå på marknaden. Alla kunder får en egen personlig advisor som lär känna varje enskilt företag och deras behov. 
– Det innebär att vi kan ge en snabb och skräddarsydd support. Vi är dessutom ensamma om att kunna erbjuda en enad kommunikationsplattform för hela Norden. Telavox är helt enkelt strået vassare, avslutar Alexander. 

Läs mer om Telavox här