Konstav Sara ArvidssonRecension: Stenastiftelsens kulturstipendium 2023 – Camilla Boström och Olof MarsjaStenastiftelsen kunde inte ha gjort ett bättre val, tycker Sara Arvidsson om årets stipendiater.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Jason E. Bowman på Cora Hillebrand, Chris Llloyd på NSFW och Andreas Meinich på Nevven Sara Arvidsson närgranskar grotesk allmogeestetik, skimrande idolaffischer och konst som skrattar åt besökaren.
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”The Garden” av Viktor Fordell och ”The mad gardener” av Susanne FagerlundSara Arvidsson har sett två tekniskt innovativa utställningar där naturen inte är det minsta naturlig.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Freddie Wadling på Art Photo Collection”Blir ändå inte räddningslöst drabbad av det jag ser”, konstaterar GP:s recensent om nya utställningen.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Marianne Lindberg De Geer på Göteborgs konstföreningUtställningen på Göteborgs konstförening är ibland svår att avkoda.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Carrie Mae Weems på Hasselblad centerHasselbladspristagarens utställning är personlig och skrämmande
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Psykologiska rum” på Nordiska AkvarellmuseetI ”Psykologiska rum” möter vi en antites till skärmarnas tillrättalagda värld.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Linn Fernström på Galleri Hammarén och Clara Gesang-Gottowt på Cora HillebrandLinn Fernström och Clara Gesang-Gottowt har helt olika uttryck men blickar båda inåt.
Konstav Sara ArvidssonRecension: GIBCA ExtendedGP:s kritiker tipsar om tre utställningar från Göteborgsbiennalens förlängda program.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Ruben Risholm och Anja Fredell på Galleri Thomassen Det hugger till lite i magen på mig när jag betraktar hennes tuftade textilier