Konstav Oscar SvanelidRecension: ”Who needs a heart when a heart can be broken” på Galleri Box och Christina Ekstrand och Stina Persson på Galleri HammarénGåtfulla AI-kvinnor, en ”Guernica” för vår tid och måsskitsmadonna på två utställningar.
Litteraturrecensionav Oscar SvanelidRecension: ”Samtalen. En bok om och med Karin Mamma Andersson” av Cilla NaumannMen samtalen med en av Sveriges största konstnärer lider av beröringsskräck.
Konstav Oscar SvanelidRecension: Lidia Prawitz på Galleri 54, John Huntington på Galleri Box och Chicks on speed på Allmänna KonsthallChicks on speed förvandlar GP:s recensent till en yngre version av sig själv.
Konstav Oscar SvanelidRecension: Göteborg International Biennial for Contemporary Art (GIBCA)Trippiga framtidsvisioner vidgar alla sinnen • GP:s Oscar Svanelid hittar favoriten på Stadsbiblioteket.
Konstav Oscar SvanelidRecension: ”Jag föreställer mig ett hem” – Göteborgs konsthall 100 årGöteborgs konsthall firar 100 år med en utställning som trots allt inger hopp, tycker Oscar Svanelid.
Konstav Oscar SvanelidRecension: Klara Källström & Thobias Fäldt på Hasselblad centerGP:s kritiker: Jag vill hävda att den mest rimliga reaktionen är att slita sitt hår.
Konstav Oscar SvanelidRecension: Sigve Knutson på Nevven, Adrián Espinós Ferrero & Daniel Vincent Hansen på Galleri Box Oscar Svanelid ser två galleriutställningar där naturen flyttat in – och det är verkligen inget gullegull.
Konstav Oscar SvanelidRecension: ”Den underbara färgen: Göteborgskolorismen i nytt ljus” på Göteborgs konstmuseumAldrig någon hellströmsk powerballad. Utställningen om koloristerna väcker sorg hos GP:s recensent.
Konstav Oscar SvanelidRecension: Tomas Lundgren på Cora Hillebrand Tomas Lundgrens måleri skapar sömnproblem på riktigt.
Konstav Oscar SvanelidRecension: ”Fett” på 3:e våningenBra konst kan vara äcklig. Utställningen ”Fett” lyfter på golvbrunnen.