Efter tre veckor dök Foodora-beställningen upp utanför Elmedina Menekshes ytterdörr.
Efter tre veckor dök Foodora-beställningen upp utanför Elmedina Menekshes ytterdörr. Bild: Privat

Elmedina beställde från Foodora – fick maten tre veckor senare

Efter att Elmedina beställt thaimat från Foodora fick hon vänta. Och vänta. I tre veckor väntade hon på Foodora-budet och när maten väl dök upp var den möglig.
– Jag tänkte att någon ville jävlas med mig, säger hon.

ANNONS
|

När 20-åriga Elmedina Menekshe från Trollhättan kom hem från skolan den första november bestämde hon sig för att beställa thaimat till middag. I vanlig ordning beställde hon mat från Foodora och satt sig ner för att vänta. Men timmarna gick och det kom ingen mat.

– Efter en timme gick jag in i appen och då stod det att maten var levererad, men jag hade inte fått någonting så jag blev lite fundersam, säger Elmedina.

Hon tog kontakt med Foodora som inte kunde ge någon förklaring till att hennes mat inte kommit fram, vilket hon också har berättat för Aftonbladet.

ANNONS

– Jag struntade i det och blev förbannad på dem, säger hon.

Drygt tre veckor senare, den 22 november, när Elmedina kom hem från skolan stod en påse utanför dörren. I påsen låg ett kvitto med samma beställning som hon lagt tre veckor tidigare.

”Jag öppnade lådan och såg att det var ruttet”

– Jag trodde att de ville kompensera mig för att jag inte fick min mat tidigare, säger hon och fortsätter:

– Jag har lite dålig syn så när jag tog upp maten tänkte jag inte att det var några konstigheter, men sen öppnade jag lådan och såg att det var ruttet. Jag tänkte att någon ville jävlas med mig.

Att försvunnen hämtmat återfinns efter en längre period har enligt Johanna Lindskog Lindell, pressansvarig för Foodora i Norden, aldrig tidigare skett.

”Vi vet att budet har varit vid adressen”

– Vi vet att budet varit vid adressen för två veckor sedan. Vi kan också se att det inte skedde någon leverans från oss till denna adress tidigare denna vecka, skriver Lindskog Lindell till Aftonbladet.

Efter händelsen spelade Elmedina in en video där hon filmade maten och publicerade på TikTok. Dagen efter blev hon uppringd av Foodora.

– Det var ett jättekonstigt samtal, som att det var fullständigt normalt att jag hade fått rutten mat. Jag fick inga svar på vad som hade hänt och de ville inte ge mig någon kompensation, jag fattar inte vad de ville, säger Elmedina.

ANNONS

Efter att ha blivit levererad maten tre veckor för sent, och då även möglig, raderade Elmedina Foodora-appen.

”Kommer aldrig beställa därifrån igen”

– Jag har raderat appen och kommer aldrig beställa därifrån igen, konstaterar hon.

Enligt Johanna Lindskog Lindell på Foodora ska ärendet utredas.

– Det är inte acceptabelt att få hem möglig mat, om det mot all förmodan inträffar vill vi att kunderna uppmärksammar oss fort så vi kan lösa det omgående.

LÄS MER:Kändisdesignern ska få kvinnor att börja jobba på Foodora

LÄS MER:Influencern Edvin Törnblom släppte bok – på Foodora

LÄS MER:Foodorabud var på väg hem – blev sönderslagen

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS