Bianca Ingrosso, entreprenör, mediepersonlighet och influencer.
Bianca Ingrosso, entreprenör, mediepersonlighet och influencer. Bild: Erik Simander/TT

Bianca Ingrosso ger sig in i smyckesbranchen

Entreprenören och influencern Bianca Ingrosso med vänner ger sig in i smyckesbranschen med en ny startup Ani Who.

ANNONS
|

Bianca Ingrosso, som gjort mångmiljonvinster på make-upmärket Caia Cosmetics, ger sig nu in i smyckesbranschen. Tillsammans med sin tidigare assistent och nuvarande influencern Lovisa Worge och Tomaj Sangchi, grundare till Tom Hope, skriver nyhetssajten Breakit.

Bianca Ingrosso har tidigare sagt om satsningen:

– Jag kan inte säga vad vi kommer släppa eller vad det är, men folk kommer nog inte vara chockade, så kan man säga. Men det är något som både jag och Lovisa brinner för och älskar.

Bolaget som heter Ani Who ska bedriva e-handel inom mode och accessoarer, och redan nu syns grundarna på sociala medier med olika smycken, som armband och örhängen.

ANNONS

Ani Hows produkter kommer att kosta från 600 kronor till 1 300 kronor.

Och som i fallet med Caia Cosmetic kommer Bianca Ingrosso och Lovisa Worges marknadsföra smyckena i sina egna sociala kanaler, skriver Breakit.

Entreprenören Bianca Ingrosso har redan blivit mångmiljonär på Caia Cosmetics.

Så sent som i februari sålde hon och de andra grundarna av sminkmärket av tio procent av sitt aktiekapital till riskkapitalbolaget Verdane.

Bianca Ingrosso uppges ha tjänat 30 miljoner kronor på den affären.

Kritik och fällningar av Reklamombudsmannen

Men allt har inte bara varit guld och gröna skogar för Caia och Bianca Ingrosso.

Hennes hudvårdsserie anklagas för att ha orsakat hudreaktioner hos användare.

Och hennes marknadsföring för Caia Ingrosso har fällts fyra gånger för könsdiskriminering och tre för bristande reklamidentifiering, av Reklamombudsmannen.

Fällningar som Bianca Ingrosso valt att totalt ignorera.

– Det är jag som ung kvinna som står bakom kampanjerna och idéerna och även jag som står framför kameran tillsammans med andra unga kvinnor som alltid är med på noterna. Man får helt fritt göra vad man vill framför kameran, och de får godkänna och vi får godkänna. Jag förstår inte varför unga kvinnors sätt att uttrycka sig på i bild och i video ska bedömas av nån annan än oss själva. Det är inte män bakom de här kampanjerna som styr och ställer, det är jag, har Bianca Ingrosso sagt till Aftonbladet om kritiken.

ANNONS

LÄS MER:Kritiken mot Bianca Ingrossos hudvård: ”En bluff”

LÄS MER:Här är alla gånger Bianca Ingrossos sminkbolag fällts av RO

Missa inte det senaste från GP Ekonomi!

Nu kan du få alla våra ekonominyheter, reportage och analyser som en liten notis direkt till din telefon genom att klicka på följ-knappen vid taggen Ekonomi. I mobilen finner du den under artikeln och på sajt överst till höger om artikeln.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

GP Ekonomis Alexander Piauger blickar ut i den finansiella världen och kommer med aktuella spaningar och lästips.

För att anmäla dig till nyhetsbrevet behöver du ett digitalt konto, vilket är kostnadsfritt och ger dig flera fördelar. Följ instruktionerna och anmäl dig till nyhetsbrevet här.

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS