Sju sätt som matbutikerna tar sig in i ditt huvud
Gurkorna vid ingången, byxblöjor på en gavel och finska pinnar på höger hylla i den tredje gången. Varornas placering är bara ett av sätten som matbutiker försöker påverka dig på. Visste du till exempel att vänstervarv i butiken gör att försäljningen ökar med tio procent?
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.