Öka vinsten vid bostadsförsäljning med smart annonsering

Enligt Svensk Fastighetsförmedlings trendrapport från 2017 så vill nästan varannan person, 47 procent, flytta från sin nuvarande bostad. Betydligt färre är aktiva bostadssökare och med traditionell marknadsföring når du enbart en bråkdel. SMART annonsering är Svensk Fastighetsförmedlings satsning för att nå den passiva köparen.

ANNONS
|

Träffa köparen och säljaren både brett och nischat

I Svensk Fastighetsförmedlings trendrapport från 2017 framgår det att 44 % hämtar inspiration till sin inredning i sociala medier. Det är tydligt att det är viktigt för säljare och köpare att ha en hög digital närvaro när en affär blir aktuell. De digitala medierna och dess träffsäkerhet när det kommer till målgrupp, att du kan styra vilken ålder eller personliga intressen som den potentiella köparen ska ha, skapar förutsättningarna att nå ut bredare men samtidigt mer nischat. Daniel Eriksson på Svensk Fastighetsförmedling i Ale omfamnar trenden med stort intresse.

Daniel Eriksson på Svensk Fastighetsförmedling i Ale.
Daniel Eriksson på Svensk Fastighetsförmedling i Ale.

– Satsningarna inom sociala och digitala medier samt SMART annonsering gör att vi kan marknadsföra bostäderna på ett unikt sätt. Med målgruppsstyrda och optimerade annonser når vi alla potentiella köpare på samma gång. Ju fler som intresserar sig för just din bostad, desto högre brukar slutpriset bli.

ANNONS

Digital satsning för en bättre bostadsaffär

Svensk Fastighetsförmedling har utvecklat ett nytt koncept för att nå mörkertalet, som annars inträffar när man enbart riktar sig till den aktiva bostadsökaren. SMART annonsering heter tjänsten som levererar ett annonspaket där bostaden bland annat marknadsförs via Google, Facebook, Instagram och Twitter, beroende på vilket paket säljaren väljer. Via skräddarsydda parametrar, retargeting och analyser av annonseringen i realtid maximeras träffeffekten och även den passiva köparen kan nås.

Läs mer om hur du börjar med SMART annonsering här

ANNONS