Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Undvik dyra byggnotor

För dyrt, fel utfört eller inte utfört i tid. Ska du bygga och vill undvika problem? Konsumentverket har tagit fram en broschyr för att hjälpa till.

Det blev dyrare. Eller så blev det inte utfört på rätt sätt. Det är några av de problem som många konsumenter haft när de anlitat hantverkare.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Det visar statistik från landets konsumentvägledningar.

Om kommunikationen varit rakare redan från början, mellan konsument och hantverkare, kunde mycket trubbel ha undvikits.

Därför har Konsumentverket tagit fram broschyren "Tips till dig som ska anlita hantverkare". Broschyren innehåller allt man behöver tänka på, från planering till färdigt jobb.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.