Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    Den här artikeln ingår för dig som är kund.

    TV: Blåvitt hyllar staden i ny reklamfilm

    IFK Göteborg vill lyfta fram kärleken till staden i sin nya reklamfilm.

    IFK Göteborgs reklamfilm inför den allsvenska hemmapremiären den 5 april skulle egentligen ha släppts redan i förra veckan. Men efter dödskjutningarna på krogen på Vårväderstorget valde föreningen att göra om reklamfilmen och tona ner det kommersiella budskapet.

    Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

    "Vi insåg att filmen med vissa modifieringar skulle kunna föra fram ett viktigare budskap än att sälja årskort och biljetter. Vi når ut till väldigt många människor och med det följer ett ansvar. Med den här filmen vill vi hylla Göteborg och lyfta fram kärleken till vår stad", säger IFK Göteborgs marknadschef Andrej Häggblad Hristov i ett pressmeddelande.

    Berättarrösten i filmen känner nog många igen. Den tillhör nämligen skådespelaren och IFK-supportern Jakob Eklund, bland annat känd från polisfilmerna om Johan Falk.