Häromdagen kunde GP berätta att Örgryte IS har fått en Ailton Almeida-effekt i sin årskortsförsäljning.
– Vi sålde 60-70 årskort extra direkt när nyheten om hans övergång kom ut, säger Öis evenemangsansvarige Björn Nilsson.
LÄS MER: Ailton-effekt i Öis - årskortsförsäljningen ökar
Totalt har klubben sålt 530 säsongskort till privatpersoner.
Det är 25-30 procent mer än vid samma tidpunkt i fjol.
Superettakollegan Gais kan trots resultatmässiga missräkningar 2018 och en knackig inledning av 2019 redovisa ännu starkare siffror.
Fram till och med 4 februari hade klubben sålt 802 årskort, att jämföra med 587 årskort vid samma tidpunkt förra året.
"Stolt över mina kollegor"
Det är en procentuell ökning med 37 procent.
Siffrorna gläder Gais och klubbchefen Erik Bergkvist.
– Riktigt bra jobb av personalen på Gaisgården och ideella som hjälpt till. Jag är stolt över mina kollegor, säger han.
Han pekar på några skäl till ökningen.
– Anledningen är sälj nära kund, bra marknadsföring samt inkluderande av förköpsrätten av ett begränsat antal biljetter till derbyt, skriver han i ett mejl till GP.
Totalt sålde Gais 1 232 årskort 2018. Publiksnittet på Gais hemmamatcher på Gamla Ullevi blev 3 405.
Gais spelar sin superettapremiär mot Trelleborg på bortaplan 30 mars. Hemmapremiären spelas mot Öster 5 april. Dessförinnan väntar cupmatcher mot Örebro, IFK Göteborg och Nyköping.