Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”The art of being many” på Teater trixter”The art of being many” är full av intressanta tankespår skriver Mikaela Blomqvist.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Kung Lear” på Göteborgs stadsteaterEtt kraftprov. Hanna Lekander gör ensam alla roller i ”Kung Lear” på Stadsteatern.
ScenKulturav Mikaela BlomqvistRecension: ”Den yttersta minuten” på DramatenMed en minuträknare ställer Mattias Andersson skådespelandet på sin spets.
Kulturav Mikaela BlomqvistRecension: ”Göteborgs dans- och teaterfestival”Årets avskalade program bjuder på övertydlig symbolik och obegriplig slapstick.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Dödsdansen” på FolkteaternMakarna i ”Dödsdansen” har bråkat i ett kvartssekel. Folkteatern bjuder in fyra åskådare i deras hem.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Luciakandidaterna” på Backa Teater Den visuellt lyckade pjäsen hade behövt stramare tyglar, skriver Mikaela Blomqvist.
Scenav Fredrik ÖsterblomStadsteaterns Kung Lear når inte ända framTramsigheten försvagar pjäsens tragiska laddning, skriver Fredrik Österblom.
Scenav Lis Hellström SveningsonHär skapas en hel värld av vatten och gurkaLis Hellström Sveningson ser en sinnlig pjäs med klirr.
Kulturav Fredrik ÖsterblomTeater i gruppchattens tidsålderVilken roll spelar nätforum i högerextrem och islamistisk radikalisering av unga män? Det frågar sig Javaad Alipoor med sitt gästspel i Göteborg
Kulturav Lis Hellström SveningsonFabler och tecken fyllda av fantasiFabelstunden och Teckensäcken – Lis Hellström Sveningson ser två pjäser för de yngsta.