Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies

puff.jpg
Västtrafiks biljettapp To Go har för närvarande tekniska problem. Bild: Axel Norén, Västtrafik

Västtrafiks biljettapp drabbades av tekniska problem

Västtrafiks biljettapp To Go drabbades under måndagen av tekniska problem. Under ungefär två timmar gick det varken att köpa eller visa upp redan betalda biljetter.
– Vi har i nuläget ingen prognos för när problemet är löst, sa Paula Alvarez Reyes på Västtrafik.

Strax efter klockan 17 på måndagen larmade irriterade resenärer GP om att appen Västtrafik To Go inte fungerar. Kort därpå meddelade företaget att man för närvarande har tekniska problem.

– Våra tekniker jobbar för fullt med att lösa detta, sa Paula Alvarez Reyes, störningskoordinator på Västtrafik.

Men inga resenärer drabbades av problemet då tillfälliga biljetter skickades ut till dem som redan köpt biljetter.

– Och alla våra kontrollanter är informerade om detta, sa Paula Alvarez Reyes.

Klockan 19.34 meddelade Västtrafik att appen åter ska fungera som vanligt igen. De tekniska problemen hade då varat i lite över två timmar.

Mest läst