Se till att du har den senaste versionen av GPs app, så att du inte missar några nyheter - uppdatera här

Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

⇒ Om cookies och personuppgifter

McDonald's lanserar Nutella-burgare

Hamburgerkedjorna testar ständigt nya varianter av burgare för att locka kunder till dem i stället för konkurrenterna. Nu har McDonald's i Italien lanserat en Nutella-burgare.

Att snabbmatskedjor samarbetar med andra varumärken är inget nytt. Både Burger King och McDonald's i Sverige har under flera år sålt glassar som har blandats med diverse kakor och godissorter. Men att göra det i form av en hamburgare är ett nytt grepp. 

Du som rynkade på näsan när du läste rubriken kan andas ut. Det är ingen som har smetat Nutella på stekt kött. Snarare handlar det om någon form av munk som ser ut som en hamburgare, än en traditionell hamburgare med kött och bröd. 

McDonald's i Italien lanserade nykomlingen i torsdags på sin Facebooksida. Och statusen har redan fått över 40 000 kommentarer. Många hyllar den Nutella-fyllda bullen, medan andra inte förstår folks upphetsning. 

 

Du som är sugen på att själv avgöra vad du tycker, kan dessvärre inte springa till valfri McDonalds-restaurang för att provsmaka. Burgaren lanseras nämligen exklusivt i Italien och säljs på McDonald's kaféer - alltså inte de vanliga restaurangerna. Med tanke på Italienarnas förkärlek till olika söta bullar, kan man kanske tänka sig att folk inte drar sig för att äta den här sockerbomben till frukost. 

Läs mer: Sonja har aldrig ätit på McDonald's

 

Mest läst