Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    1/8

    Den här artikeln ingår för dig som är kund.

    Hotellet efterlyser nalles ägare - på ett fantastiskt sätt

    En borttappad nalle lever lyxliv för tillfället på Hotel Avalon i Göteborg. Men receptionschefen Kristoffer Kinnunen vill verkligen att nallen ska komma tillrätta - och har därför lagt ut bilder på nallen när den solar och har det gott - samtidigt som han efterlyser ägarna.

    Nallen som bor på Hotel Avalon i Göteborg har blivit en viral succe. Det började med att receptionschefen Kristoffer Kinnunen, hittade en nalle utanför hotellets entré, vilket fick honom att bli ganska känslosam. 

    Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

    – Jag tänker att någon flicka eller pojke där ute är väldigt ledsen över att de har tappat bort sin nalle. De kanske använder nallen jättemycket. Det är något speciellt med barn och gosedjur, menar Kristoffer. 

    Därför valde han att göra en efterlysning på Facebook, där han skriver att nallen efter omständigheterna mår bra - och att den vilar upp sig - men att den också saknar sin ägare.

    När ingen familjemedlem hörde av sig så fortsatte Kristoffer med bilderna och de tillhörande texterna - och gjorde det till en rolig grej.

    "En rolig grej"

    – Jag kände att det var en rolig grej att göra en liten berättelse av det. Många tycker att det är roligt med bilderna och frågar vad nallen har för sig, eller när nästa bild kommer, berättar han och fortsätter:

    – Då brukar jag säga att nallen har badat och ätit frukost. 

    Att det har blivit uppskattat tycker Kristoffer är roligt. Men han betonar att det viktigaste i det här läget är att nallen hittar sin ägare. 

    Men tänk om allt detta engagemang inte leder till någonting?

    – Då får han bo kvar hos oss såklart. Men jag utgår från att vi kommer hitta dem, konstaterar Kristoffer. 

    Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.