Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

⇒ Om cookies och personuppgifter

Liseberg bryter samarbete med restaurang

Efter 16 års samarbete väljer nöjesparken konkurrenten.

Det nya samarbetet från nästa säsäong är med den svenska hamburgerkedjan Max – ett varumärke som har mycket gemensamt med Liseberg.

"Service, hållbarhetstänk och nöjda kunder kännetecknar såväl Liseberg som Max hamburgare. Därför var det kanske inte så konstigt att valet föll just på Max, när Liseberg skulle teckna nytt avtal för sina hamburgerrestauranger. Efter 16 år med Burger King i parken får nu Lisebergsgästerna en ny meny att välja från", skriver Liseberg i ett pressmeddelande om det nya samarbetet. 

Max kommer att finnas på tre platser inne i nöjesparken från och med 2017.

– Det känns otroligt roligt att få samarbeta med just Max. Deras kvalitet, gedigna hållbarhetsarbete, syn på service och fokus på hälsosamma alternativ ligger helt i linje med Lisebergs övergripande arbete. Jag har svårt att se två varumärken som matchar varandra bättre, säger Thomas Sjöstrand, vice vd på Liseberg.

Varför valde ni att bryta samarbetet med Burger King efter 16 år?
– Avtalet gick ut, så det var läge att göra en ny upphandling. Då satte vi upp ett antal kriterier, och Max matchade de bättre, säger Katarina Kolb, pressansvarig på Liseberg. 

Så Max är bättre än Burger King?
– Hållbarhet och miljö är viktigt för oss, och där var Max helt enkelt bättre.

Mest läst