Sena och dåliga besked retar resenärer.
Sena och dåliga besked retar resenärer.

"Väldigt dåligt skött"

ANNONS
|

Ett inställt Norwegian-flyg som skulle ha avgått till Gran Canaria klockan 10.30 i förmiddags orsakade stor ilska och besvikelse på Landvetter.

- Det var mycket svordomar ute på Landvetter ett tag i förmiddags, säger Rolf Jönsson.

Läs också: Ville omboka - blev avbokad

Inget plan trots välkomst-SMS

Han och hans fru skulle ha rest till Gran Canaria från Landvetter på onsdagsförmiddagen.

- Vi fick sms strax före klockan nio på onsdagsmorgonen där det stod "välkommen till din flight", berättar Rolf Jönsson. Vi checkade in på Landvetter, ställde oss i kön till bagageinlämningen. När det var tre personer kvar före oss i kön kom meddelande om att flyget var inställt.

ANNONS

Rolf Jönsson hade innan dess trott att det var lugnt, att strejken inte skulle drabba utrikestrafiken. Det han reagerar mot är att informationen ute på Landvetter var näst intill obefintlig, och att inga besked gavs förrän folk redan hunnit checka in.

"Väldigt dåligt skött"

Lotta Hökklo befann sig i en liknande situation i förmiddags. Hon skulle precis lämna in sitt bagage när beskedet kom att flyget var inställt.

- Just sättet Norwegian skött det här på tycker jag är väldigt dåligt, säger hon. Det fanns ingen representant för Norwegian på plats som kom och berättade vad som hände. Vi fick en lapp med ett telefonnummer vi kunde ringa.

Lotta Hökklo menar att det inte bara handlar om själva flygresan. Så sena besked om ett inställt flyg ställer till andra problem. De hade betalat parkering på flygplatsen för hela sin bortavaro. De hade dessutom planerat att möta sin son.

- Han har flugit in från New York och sitter i Las Palmas nu och väntar på oss, berättar hon. Som det ser ut nu kommer vi inte att kunna ta oss dit och träffa honom.

Läs också:Ingen lösning på Norwegiankonflikt

ANNONS