Hur har ni vunnit detta pris?
– Det är organisationen Scandinavian Service and Quality Award som ligger bakom utnämningen som bygger på 103 000 olika mätpunkter. Så den är verkligen rigorös och de har bland annat kollat oss genom mystery shopper, tittat på bokning- och avbokningstider, hur snabbt man svarat i telefon och mängder av annat.
– Väldigt roligt, det känns verkligen som om vi är på rätt väg. Vi är ju dessutom ganska små om man tittar på konkurrenterna i detta. Vi är ju ingen klassiskt affärshotell med stora möteslokaler, men vi vill verkligen ha stamgäster som är affärsresenärer och på ett personligt sätt ta hand om dem. Här är det mer än bara en säng, så att säga.
LÄS ÄVEN: Västsvenska hotell prisas för lyxighet
Vad är det gästerna gillar hos er?
– Jag tror det helt klart är det personliga, att man känner sig sedd. Har man bott här några gånger blir man ofta tilltalad vid förnamn. Det är bara att gå till sig själv; kommer jag till ett hotell så gillar jag när någon säger "Hej Bobby, vad kul att du är här igen".
Vad kan ni bli bättre på då?
– Man kan ju hela tiden bli bättre. Vi har nyss öppnat ett nytt rum för kreativa möten. Där gäller det till exempel att alltid se till att senaste tekniken finns liksom det bästa tilltugget i pauserna. Men jag tror att bara vi konstant är på tå och är glada och personliga så kommer vi att leva upp till vårt rykte.
Hur ska ni fira?
– Vi står ju ödmjuka inför den här fina utnämningen och har skålat i champagne. Det är viktigt att alla i huset känner sig delaktiga i detta för det är allas jobb som ligger bakom.
LÄS ÄVEN: Här är världens mest dekadenta hotellrum - i Göteborg