Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    Den här artikeln ingår för dig som är kund.

    Melodifestivalparodi näst störst på Youtube

    Daniel Norbergs parodi på Melodifestivalens artistuppställning är årets näst mest sedda klipp på Youtube i Sverige, skriver Sveriges Radio P4 Väst.

    Musikern, komikern och tidigare Idol-deltagarens video har fått över två miljoner visningar.

    Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

    – Jag är inte ute efter att provocera, allt är gjort med glimten i ögat, sa Norberg, som från början är från Uddevalla, om klippet till SVT i våras.

    Den enda videon som har setts av fler svenskar är Zlatan Ibrahimovics reklamfilm för Volvo, den har hittills fem miljoner visningar.

    Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.