Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies

Bild - 1

"Man nyper sig i armen"

I dag fick göteborgska Forsman & Bodenfors bland de finaste kvitton man kan få i reklamvärlden. Av The Directory Big Won Rankings hamnar F&B på tionde plats av alla världens reklambyråer. Företaget anses dessutom vara världens andra bästa digitala byrå. Rankingen sammanställs av resultaten i olika reklamtävlingar. - Vi är jätteglada och det är klart att detta betyder oerhört mycket. Det är en bekräftelse på att finns många människor som tyckt att det vi gjort är bra och håller en kreativ höjd, som kan mätas internationellt. Att vi kan ta oss in på topp-tio-listan bland byråerna i världen är fantastiskt, säger Erik Sollenberg, vd för Forsman och Bodenfors. Exakt vilka prisade kampanjer som valts ut vet ingen av byråerna, där majoriteten av de rankade byråerna kommer från länder som tillhör de stora språkområdena i de stora städerna – till skillnad från F&B. - Då kan man inte göra annat än att nypa sig i armen och tycka att det är ett fantastiskt resultat. Inte minst att vi dessutom kommer fram som den andra byrån i världen vad gäller det digitala, som är handlar mycket om vår framtid, och i ännu högre grad att vara nyskapande. Att kampanjer vi gör för svenska kunder anses hålla så hög kvalitet internationellt är fantastiskt kul, säger Erik Sollenberg.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Mest läst