Fernandez Rojas Emiliano känner sig lurad av Samsung. Han har under ett års tid tagit kontakt med marketingbolaget TLC. Nu får han till slut reseschek på 5 000 kr.
Fernandez Rojas Emiliano känner sig lurad av Samsung. Han har under ett års tid tagit kontakt med marketingbolaget TLC. Nu får han till slut reseschek på 5 000 kr.

Resecheck efter ett års väntan

ANNONS
|

Skolvaktmästaren Emiliano i Göteborg var en av många som lockades av Samsungs erbjudande. Den som köpte en större tv-apparat skulle få en fri vistelse på en lyxresort någonstans i världen. I december 2006 slog Emiliano till, och tanken var att resan skulle vara en julklapp för honom själv och döttrarna.

Men tiden gick och han fick inte den utlovade hotellvouchern. Varken till februarilovet eller påsklovet. När även sommaren passerat vände han sig till Göteborgs konsumentkontor och även till GP. Samsung förklarade att det var ett brittiskt företag, TLC Marketing, som anlitats för sköta hela hanteringen. Emiliano skickade rekommenderade brev till både Samsung och TLC. Brevet till TLC kom tillbaka med noteringen att det inte lösts ut. Från Samsung var det helt tyst.

ANNONS

När GP ringer till Samsung uppger PR-chefen att man har haft tre krismöte med TLC och att flera kunder är drabbade. Efter ett dygn blir beskedet att Emiliano ska kompenseras med en resecheck, och den skickas direkt från Samsung utan någon inblandning av TLC.

- Det är alltid något. Jag har känt mig så lurad och dum under den här tiden, säger Fernandez Rojas Emiliano när han får beskedet.

ANNONS