Bröllopsresan blev en flopp

ANNONS
|

Det nygifta paret från Göteborg hade betalat drygt 36 000 kronor för sin tre veckors vistelse på Borneo, men resan blev inte alls vad de föreställde sig

Det började illa redan på första hotellet där det pågick renoveringsarbete och naturpool, poolbar och dykcenter var stängda. Under utflykten till en park hade researrangören Passport Travel Ltd, utlovat att det skulle finnas tusentals orkidéer att beskåda, men paret såg inte en enda.

På en safari med tre övernattningar sakande paret både varmvatten och fungerande eluttag och sängkläderna var smutsiga.

Hotellet där de skulle tillbringa nio nätter höll inte heller måttet. Kort före avresan fick de besked om att de skulle få bo i en annan rumstyp än vad de beställt, men att det inte skulle vara någon större skillnad. Men det visade sig att rummet inte låg mot havet, det var lyhört och hade insyn. De tre sista nätterna fick de flytta till den rumstyp som de ursprungligen beställt, men det rummet hade tre enkelsängar istället för en dubbelsäng.

ANNONS

Paret har begärt att få tillbaka 14 815 kronor eftersom de inte anser att resan motsvarat vad som utlovats.

Researrangören har sagt nej och hänvisar bland annat till att inga andra resenärer klagat. Företaget skriver också till allmänna reklamationsnämnden att till Borneo åker man inte för att bada från ett strandhotell. Hit åker resenärer som uppskattar natur och äventyr.

ARN:s samlade bedömning av ärendet blir att Passport travel Ltd ska betala tillbaka 3 000 kronor till Göteborgsparet.

ANNONS