Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies

1/6

Sociala medier-eliten gästar Göteborg

Den runtresande turnén där sociala medier-stjärnor träffar fansen kommer till Göteborg den 13 maj. – Det här är personer som vanligtvis interagerar med sina fans via en skärm och som nu möter dem i verkligheten, förklarar Johannes Gustavsson som är PR-ansvarig.

Tubecon – eventet där stora profiler på sociala medier träffar sina fans och deltar i aktiviteter, paneldiskussioner och mycket mer, kommer till Göteborg den 13 maj. Stoppet är en del av en större turné som även stannar till i Malmö (22 april) och Stockholm (2 och 3 juni).
– I höstas stannade vi till i åtta städer, men många har även efterfrågat storstäderna, säger Johannes Gustavsson som är PR-ansvarig.

Behandlar alla sociala medier

Trots att namnet skvallrar om Youtube, behandlar Tubecon samtliga sociala medier – allt från mikrobloggen Twitter till musikvideoappen Musical.ly.
– Det här är personer som vanligtvis interagerar med sina fans via en skärm och som nu möter dem i verkligheten, förklarar Johannes Gustavsson.

Prioritet Serneke Arena i Kviberg blir platsen där ett 50-tal profiler kommer att mingla runt. Och nytt för i år är att föräldrar är välkomna att besöka Tubecon. Johannes Gustavsson berättar att de har ett dedikerat område kallat Parents Park där mammor och pappor kan gå på föreläsningar om sociala medier och få "bättre kaffe".
– Det är lite som barnlandet på ikea, fast istället för att föräldrarna lämnar av barnen så är det tvärtom. Vi känner att vi behöver utbilda föräldrarna i sociala medier och Tubecon är den perfekta platsen. Ofta vet de ju inte vad de köpt biljett till – det vill vi ändra på.

Listan med kändisar avslöjas på söndag

Vilka kändisar som kommer på turnén kan han dock inte avslöja i dag. Listan kommer att offentliggöras på söndag den 5 mars men han utlovar att det rör sig om "stora namn", samt att många är så kallade "Tubecon originals" – profiler som var med under förra turnén.
– Vi satsar även på att få med lite lokala profiler för att få en bra uppsättning, avslutar Johannes Gustavsson.

Mest läst