Göteborgaren Joel Ighes solglasögon gör succé

Silvana Imam, Miriam Bryant, Shaun Ross och Vogue är några av alla som uppmärksammat nattklubbschefen Joel Ighes solglasögon: "Det är skitkonstigt och asfett".

ANNONS
|

27-åriga Joel Ighe är idag nattklubbschef på Spy Bar i Stockholm. Men han är född och uppvuxen i Göteborg. Tidigare jobbade han på Avenyklubben Yaki-Da. Nyligen släppte han en limiterad solglasögonkollektion med Chimi Eyewear, som drivs av Spy Bars andra nattklubbschef Charlie Lindström. Nusyns accessoarenpå både svenska och internationella stjärnor.

Dessutom blev solglasögonen uppmärksammade i det legendariska modemagasinet Vogue efter Stockholm Fashion Week. Det efter attLazoschmidl använt hans solglasögon på catwalken.

Här syns supermodellerna Shaun Ross och Heidi Klum med Joel Ighes solglasögon:

– Det är helt sinnesjukt. Skitkonstigt och asfett, säger Joel Ighe.

Största milstolpen tycker han är just Shaun Ross. Men hur det kommer sig att så många kändisar hakat på trenden kan han inte riktigt svara på. Men kanske beror det på att Joel Ighe som nattklubbschef umgås med en hel del kändisar.

ANNONS

–Jag vet inte riktigt, men det är väl rätt naturligt att folk i ens närhet är de som ser och vill klä sig i det man representerar. Jag tror också att i regel är man väl som artist ganska mån om att hänga med och utveckla sin stil för det är en del av ens jobb.

Formen beskrivs som "snabba glasögon" som kanske främst ska användas på fest.

–Det där har varit en trend som legat och puttrat. Men jag tror alla former känns obekväma i början. Nästa sommar kommer det vara det mest naturliga. Det är snabba solglasögon till ett snabbt liv. De som vill ha på sig solglasögonen i ett annat sammanhang än solsemestern.

Vem borde inte bära solglasögonen?

–Tyvärr folk med breda eller stora huvuden. De får ju uppenbarligen ditt huvud att se större ut, säger han och fortsätter:

– Sedan är de jävligt dyra också så det exkluderar tyvärr en del människor. 1300 kronor, men det är en väldigt limiterad kollektion.

Hur känns det att vara en trendsättare från Göteborg?

– Eftersom jag kanske har den minst genomtänkta stilen, jag tar oftast på mig det som är rent, så känns det lite som ett "Fuck You-finger". Det känns fan gött. Och det finns få saker jag är så stolt över som att vara Göteborgare. Det var med tårar längst kinden jag satt och åt någon dyr jävla pasta på Stureplan samtidigt som Björn (Kapten Röd reds. anm.) fyllde hela Slottsskogsvallen. Det var fan ångest alltså.

ANNONS

LÄS MER:Nattklubbschefen: Jag tvingades flytta

Vad är dina planer nu, mer mode?

– Det finns planer på att bygga vidare på detta kollektionssamarbete. Men även planer på att släppa en EDM-singel. Men det är fortfarande på ritbordsstadiet.

ANNONS