Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

⇒ Om cookies och personuppgifter
2406b1024.jpg

Bild: Bild: Scanpix

Köer men ingen dunderhit

Livsstil

Visst innebar släppet Maison Martin Margiela-kollektionen för H&M visst mått av köer, kaos och kap. Men de de nyproducerade versionerna av klassiska Margiela-plagg skapade inte fullt samma hysteri som en del av kedjans tidigare samarbeten. Sajten WWD skriver att intresset i Europa var något mindre än för till exempel samarbetet med Lanvin och Versace. Kanske är kläderna, som ofta är dekonstruerade och med dramatiska skärningar, lite för udda för gemene man?

Men enligt företaget är lanseringen uteslutande en succé:

-Vi är överväldigade av mottagandet från våra kunder i dag när vi lanserade Maison Martin Margiela-kollektionen. Det var köer när vi öppnade butikerna och våra kunder har visat ett stort intresse under dagen, skriver Johanna Dahl, pressansvarig H&M Sverige i ett mejl.
Mest läst