Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

Kimberly-Clark har varumärken som Pampers och Kleenex i portföljen. Arkivbild

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Vinstfall för Kimberly-Clark

Den amerikanska papperstillverkaren Kimberly-Clark, storkonkurrent till svenska Essity, redovisar en vinst på 411 miljoner dollar för fjärde kvartalet 2018. Det kan jämföras med vinsten på 617 miljoner dollar ett år tidigare.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Nettoförsäljningen under kvartalet blev 4,57 miljarder dollar, vilket var mer än väntat. Analytiker hade i snitt räknat med en försäljning på 4,45 miljarder dollar.

Men på börsen var det tummen ned, då resultatet per aktie sjönk mer än väntat. Kimberly-Clarks aktie sjunker cirka 2 procent i den elektroniska förhandeln på Wall Street.