Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    Företaget får stå för kostnaden när kunden beställde egen grävning av bredbandskabeln. Arkivbild.

    Den här artikeln ingår för dig som är kund.

    Rätt få avdrag när bredbandsgrävning tog tid

    En kund beställde bredband där nedgrävning av kabeln skulle ingå. Men företaget kunde inte säga när nedgrävningen skulle ske, så kunden tog saken i egna händer och beställde nedgrävning av kabeln.

    Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

    Kunden begärde sedan avdrag av bredbandsföretaget för grävkostnaden på 5 800 kronor, skriver TTELA.

    Företaget motsatte sig kraven och menade att kunden kunde ha avbeställt installationen, men Allmänna reklamationsnämnden går på kundens sida. I och med att nedgrävningen dröjde innebär det att tjänsten inte avslutats inom skälig tid, rapporterar tidningen.