Många göteborgare väljer shopping

ANNONS
|

Undersökningen är genomförd av YouGov på uppdrag av Fyndiq. 1 523 svenskar har deltagit. Den visar att kvinnor tänker handla kläder och heminredning för extrapengarna, män väljer att lägga pengarna på hemelektronik.

– Undersökningen visar också att det är fler unga som planerar att shoppa upp pengarna. Många har nog planerat sina köp ända sedan de fick skattebeskedet, säger Dinesh Nayar, vd på Fyndiq.

Undersökningen visar också att det skiljer sig mellan städerna. Stockholmarna är de som shoppar mest, 30 procent uppger att pengarna går till shopping. 29 procent av göteborgarna planerar att shoppa upp skatteåterbäringen och 22 procent av malmöborna.

ANNONS

1. Elektronik 31 procent

2. Kläder 31 procent

3. Heminredning 24 procent

4. Fritidsutrustning 10 procent

5. Smink 8 procent

6. Annat 40 procent

7. Vet ej 14 procent

Svenskt e-handelsföretag som sedan starten 2010 samlat över 100 000 fyndprodukter från över 800 butiker och webbshoppar på ett och samma ställe. Företaget finansieras av bland annat Jan Carlzon, före detta SAS-vd .

ANNONS