Det pekar uppåt för Boozt under coronakrisen. Arkivbild
Det pekar uppåt för Boozt under coronakrisen. Arkivbild Bild: Jessica Gow/TT

Kraftigt vinstlyft för Boozt

Ökad onlinehandel av kläder ger ett rejält lyft för nätbutiken Boozt, som redovisar en vinst före skatt på 116,9 miljoner kronor för årets andra kvartal. Det kan jämföras med vinsten på 46,3 miljoner under motsvarande kvartal ett år tidigare.

ANNONS
|

Nettoomsättningen lyfte till 1 228 miljoner kronor, från 899 miljoner ett år tidigare.

Antalet besök i nätbutiken ökade med 21 procent jämfört med året före, till 39,2 miljoner besök. Antalet order lyfte 26,4 procent till över 1,3 miljoner.

"Vi har justerat upp vår prognos för den justerade rörelsemarginalen till mellan 3,5 procent och 4,5 procent för det här året, vilket underbyggs av sommarens starka marginalmomentum såväl som de fortlöpande verksamhetsförbättringarna. Som alltid är vår främsta prioritet att verksamheten ska växa", skriver vd Hermann Haraldsson i en kommentar.

ANNONS