Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies

bX1FG3PYS9dIJ7Gl_bHdiTOjqtE.jpg
Torsten Jansson, vd för New Wave Group. Bild: Lina Alriksson

Ökade kostnader sänker vinsten för New Wave

Även om modebolaget New Wave ökade försäljningen – så försämrades resultatet.

New Wave har haft ett motigt tredje kvartal. Försäljningen ökade med 17 procent till 1 552 miljoner kronor, mot 1 331 miljoner kronor för samma period i fjol.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Resultatet före skatt blev 106 miljoner kronor, mot nära 130 miljoner kronor för tredje kvartalet 2017.

Ett av skälen till den minskade vinsten ligger i sommarvärmen, samtidigt som New Wave håller på med framtidssatsningar.

– I den fas vi befinner oss, med stora investeringar i försäljning och marknadsföring samt investeringar i infrastruktur för att fortsätta vår tillväxt, kan det medföra lägre resultat vissa kvartal, skriver vd:n Torsten Jansson i en kommentar.

Mest läst